Árpádhalom Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (2) bekezdésében és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva Árpádhalom Község Önkormányzata Képviselő-testülete Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§ (1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, az önkormányzatra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre), az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladataira terjed ki.
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, költségvetési egyenleg
2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését:
a) 295 343 ezer forint költségvetési bevétellel,
b) 295 343 ezer forint költségvetési kiadással,
állapítja meg.
(2) Árpádhalom Község Önkormányzatának költségvetési bevételei előirányzat-csoportok szerint:
(3) Árpádhalom Község Önkormányzatának költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatok szerint:
(4) A Képviselő-testület az önkormányzat előző évi költségvetési maradványának összegét 0 ezer forintban állapítja meg.
(5) A Képviselő-testület az önkormányzat folyószámlahitel keretét (a továbbiakban: likviditási hitel) 2018. december 31-ig 4 000 ezer forintban határozza meg.
(6) A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetésének a költségvetési évben pénzforgalmilag teljesülő és pénzforgalom nélküli
a) bevételi főösszegét 295 343 ezer forintban;
b) kiadási főösszegét 295 343 ezer forintban
állapítja meg.
(7) Az önkormányzat bevételi előirányzatának részletezését a rendelet 1. számú melléklete, kiadási előirányzatának részletezését a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
3. §
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézménye éves létszám-előirányzatát 10 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 29 főben állapítja meg.
(2) Az önkormányzat 2018. évi létszám-előirányzatának részletezését a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
4. §
(1) Az önkormányzat 2018. évi költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.
(2) Az önkormányzat 2018. évi előirányzat-felhasználási és likviditási ütemtervét a rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi közvetett támogatási előirányzatát 3326 ezer forintban állapítja meg, részletezését a rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.
(4) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében szereplő felhalmozási kiadások feladatonkénti részletezését az 8 számú melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat COFOG-onkénti működési költségvetési kiadásait előirányzatát a 9. számú, a központi költségvetésből kapott támogatásokat a 10. számú mellékletek alapján fogadja el.
3. A költségvetés végrehajtásának szabályai
5. §
(1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet a számlavezető pénzintézetnél pénzintézeti lekötés útján kell hasznosítani.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésről a következő testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A költségvetési többlet (1) bekezdéstől eltérő felhasználásáról a képviselő-testület dönt.
6. §
(1) Az önkormányzati gazdálkodás során létrejött hiány finanszírozási módja likviditási hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.
(2) A likviditási hitel felvételével kapcsolatos szerződések megkötésének jogát a képviselő-testület a 2. § (5) bekezdésében meghatározott mértékig a polgármesterre ruházza át, ezen összeg feletti hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő-testületet illetik meg.
(3) A polgármester a hitelszerződésről annak aláírását követően köteles testületi ülésen tájékoztatást adni a képviselő-testületnek.
7. §
Az önkormányzati költségvetést a kiemelt kiadási és bevételi előirányzatokat az Ávr. 36. § (1)-(3) bekezdései alapján saját hatáskörben módosíthatják.
Az önkormányzat a kiemelt előirányzatain belül a rovatok és ügyletek közötti átcsoportosításra – Ávr. 43. § (2) bekezdése alapján – saját hatáskörben jogosult.
8. §
A képviselő-testület hozzájárul ahhoz, hogy a 2012. december 31. napját megelőzően keletkezett, egyenként 50 000,- Ft alatti követelések törlésre kerüljenek.
9. §
Árpádhalom Község Önkormányzatának a 2011. évi CXCIV. tv. (Stabilitási tv.) 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeinek, valamint a 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése szerinti saját bevételeit a rendelet 7. sz. melléklete tartalmazza.
10. §
Az önkormányzat által támogatott vagy finanszírozott szervezetek, illetve magánszemélyek számára számadási kötelezettséget kell előírni a céljelleggel – nem szociális ellátásként – juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználására, amit minden esetben a megkötött támogatási szerződésben kell rögzíteni.
4. Záró rendelkezések
11. §
E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2018. január 1-jétől kell alkalmazni.
( Szarka Attila ) dr. Vida Berndett
polgármester jegyző
Záradék:
Kihirdetve: Árpádhalom, 2018. február 15.
dr. Vida Bernadett
jegyző
Csatolmányok
Megnevezés | méret |
1. számú melléklet | 53.46 KB |
2. számú melléklet | 52.78 KB |
3. számú melléklet | 49.19 KB |
4. számú melléklet | 35.31 KB |
5. számú melléklet | 64.14 KB |
6. számú melléklet | 39.96 KB |
7. számú melléklet | 42.81 KB |
8. számú melléklet | 27.11 KB |
9. számú melléklet | 59.95 KB |
10. számú melléklet | 48.59 KB |